Taslak Ders Kitabı İnceleme ve Değerlendirme Semineri- Kasım 2022 Mesleki Çalışma
307 kişi değerlendirdi. Ortalaması: 4.8/5
Taslak Ders Kitabı İnceleme ve Değerlendirme Semineri
- 01 Giriş (5dk 7sn )
- 02 Panelist Eğitimine Giriş (17dk 24sn )
- 03 İçeriğin Anayasa ve Kanunlara Uygunluk Eğitimi (16dk 28sn )
- 04 İçeriğin Bilimsel Olarak Yeterliliği (17dk 17sn )
- 05 İçeriğin Eğitim ve Öğretim Programının Kapsamını ve Kazanımlarını Karşılama Yeterlilliği yönünden İncelenmesi (14dk 44sn )
- 06 İçeriğin Dil ve Anlatım Yönünden İncelenmesi (6dk 44sn )
- 07 İçeriğin Görsel Tasarım ve İçerik Tasarımının Öğrenmeyi Destekleyecek Nitelikte Olması Yönü (15dk 49sn )
- 08 Elektronik İçerik Kriter Ve Açıklamaları (18dk 24sn )
- 09 Çoklu Ortam İncelenmesi 1 (19dk 50sn )
- 10 Çoklu Ortam İncelenmesi 2 (36dk 22sn )
- 11 Müfredat Okuryazarlığı (9dk 37sn )
- 12 Ders Kitaplarında Ölçme Ve Değerlendirme (4dk 57sn )
- 13 Okunabilirlik Kavramı (10dk 52sn )
- 14 Görsel Unsurların Kullanım Tasarımı (14dk 45sn )
- 15 İncelemede Dikkat Edilecek Hususlar 1 (24dk 18sn )
- 16 İncelemede Dikkat Edilecek Hususlar 2 (24dk 0sn )
Bu faaliyet; Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlarda görev yapan öğretmenlerin taslak ders kitabı inceleme ve değerlendirme konusunda bilgi ve becerilerini artırmak amacıyla düzenlenmiştir.
Eğitim Hedefleri
Bu faaliyeti tamamlayan her katılımcı;
- Derslere ilişkin öğretim programları hakkında bilgi sahibi olur.
- Ders kitabının hangi nitelikler dikkate alınarak hazırlandığını açıklar.
- Taslak ders kitabı inceleme ve değerlendirme süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
- Panelistlerin görev ve sorumluluklarını açıklar.
- Panelistlerin uyması gereken kuralları açıklar.
- Panelist etik sözleşmesi hakkında bilgi sahibi olur.
- Ders kitabı inceleme sürecinde dikkat edilecek hususları açıklar.
- Ders kitapları ve eğitim araçları yönetmeliği’nin inceleme ve değerlendirme hükümleri hakkında bilgi sahibi olur.
- İçeriğin, bilimsel yeterlilik yönünden incelenmesinde dikkat edilecek kriter ve açıklamalar hakkında bilgi sahibi olur.
- İçeriğin eğitim ve öğretim programının kapsamını ve kazanımları karşılama yeterliliği yönünden incelenmesinde dikkat edilecek hususları açıklar.
- İçeriğin, dil ve anlatım yönünden incelenmesinde dikkat edilecek hususları açıklar.
- Puanlama sürecinde dikkat edilecek hususları açıklar.
- Ders kitaplarında öğretim tasarımında görsel unsurların önemini açıklar.
- Ders kitaplarında okunabilirlik kavramını açıklar.
- Taslak kitap panel itiraz sürecini açıklar.
- Kitap inceleme sisteminde kullanıcı işlemlerine yönelik uygulamaları kullanır.
- Kitap inceleme iş ve işlemlerine yönelik sistemi kullanır.
- E-içerikler incelenirken nelere dikkat edilmesi gerektiğini açıklar.
- Panel toplantı süreci hakkında bilgi sahibi olur.
- Çoklu ortam tasarım inceleme özelliklerini ve ilkelerini açıklar.
- Animasyon uygulamalarının eğitimdeki önemini bilir.
- E-öğrenmenin bireyin öğrenmesindeki yerini bilir.
- E-öğrenme çeşitlerini bilir.
- E-öğrenme araçlarını bilir.
- E-öğrenme ortamlarının özelliklerini bilir.
- Telif hakları ile ilgili kuralları bilir.
- Alanının eğitim ve öğretimi için gerekli olan becerileri sergiler.
- Öğretme ve öğrenme sürecinde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
- Etkili iletişim yöntem ve tekniklerini kullanmaya özen gösterir.
- Meslektaşlarıyla bilgi ve deneyim paylaşımına açıktır.
- Mesleki ve bireysel yönden kendisini geliştirmeye yönelik faaliyetlerde bulunur
Eğitime Kimler Katılmalı?
Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlarda görev yapan öğretmenler