Anasayfa > Eğitimler > Eğitim Detayları

Taslak Ders Kitabı İnceleme ve Değerlendirme Semineri- Kasım 2022 Mesleki Çalışma

307 kişi değerlendirdi. Ortalaması: 4.8/5

Eğitim Kapalı

Bu faaliyet; Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlarda görev yapan öğretmenlerin taslak ders kitabı inceleme ve değerlendirme konusunda bilgi ve becerilerini artırmak amacıyla düzenlenmiştir.

Eğitim Hedefleri

Bu faaliyeti tamamlayan her katılımcı;

  • Derslere ilişkin öğretim programları hakkında bilgi sahibi olur.
  • Ders kitabının hangi nitelikler dikkate alınarak hazırlandığını açıklar.
  • Taslak ders kitabı inceleme ve değerlendirme süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
  • Panelistlerin görev ve sorumluluklarını açıklar.
  • Panelistlerin uyması gereken kuralları açıklar.
  • Panelist etik sözleşmesi hakkında bilgi sahibi olur.
  • Ders kitabı inceleme sürecinde dikkat edilecek hususları açıklar.
  • Ders kitapları ve eğitim araçları yönetmeliği’nin inceleme ve değerlendirme hükümleri hakkında bilgi sahibi olur.
  • İçeriğin, bilimsel yeterlilik yönünden incelenmesinde dikkat edilecek kriter ve açıklamalar hakkında bilgi sahibi olur.
  • İçeriğin eğitim ve öğretim programının kapsamını ve kazanımları karşılama yeterliliği yönünden incelenmesinde dikkat edilecek hususları açıklar.
  • İçeriğin, dil ve anlatım yönünden incelenmesinde dikkat edilecek hususları açıklar.
  • Puanlama sürecinde dikkat edilecek hususları açıklar.
  • Ders kitaplarında öğretim tasarımında görsel unsurların önemini açıklar.
  • Ders kitaplarında okunabilirlik kavramını açıklar.
  • Taslak kitap panel itiraz sürecini açıklar.
  • Kitap inceleme sisteminde kullanıcı işlemlerine yönelik uygulamaları kullanır.
  • Kitap inceleme iş ve işlemlerine yönelik sistemi kullanır.
  • E-içerikler incelenirken nelere dikkat edilmesi gerektiğini açıklar.
  • Panel toplantı süreci hakkında bilgi sahibi olur.
  • Çoklu ortam tasarım inceleme özelliklerini ve ilkelerini açıklar.
  • Animasyon uygulamalarının eğitimdeki önemini bilir.
  • E-öğrenmenin bireyin öğrenmesindeki yerini bilir.
  • E-öğrenme çeşitlerini bilir.
  • E-öğrenme araçlarını bilir.
  • E-öğrenme ortamlarının özelliklerini bilir.
  • Telif hakları ile ilgili kuralları bilir.
  • Alanının eğitim ve öğretimi için gerekli olan becerileri sergiler.
  • Öğretme ve öğrenme sürecinde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
  • Etkili iletişim yöntem ve tekniklerini kullanmaya özen gösterir.
  • Meslektaşlarıyla bilgi ve deneyim paylaşımına açıktır.
  • Mesleki ve bireysel yönden kendisini geliştirmeye yönelik faaliyetlerde bulunur
Eğitime Kimler Katılmalı?

Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlarda görev yapan öğretmenler