Bu faaliyet; Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlarda görev yapan öğretmenlerin taslak ders kitabı inceleme ve değerlendirme konusunda bilgi ve becerilerini artırmak amacıyla düzenlenmiştir.
Eğitim Hedefleri
Bu faaliyeti tamamlayan her katılımcı;
- Derslere ilişkin öğretim programları hakkında bilgi sahibi olur.
- Ders kitabının hangi nitelikler dikkate alınarak hazırlandığını açıklar.
- Taslak ders kitabı inceleme ve değerlendirme süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
- Panelistlerin görev ve sorumluluklarını açıklar.
- Panelistlerin uyması gereken kuralları açıklar.
- Panelist etik sözleşmesi hakkında bilgi sahibi olur.
- Ders kitabı inceleme sürecinde dikkat edilecek hususları açıklar.
- Ders kitapları ve eğitim araçları yönetmeliği’nin inceleme ve değerlendirme hükümleri hakkında bilgi sahibi olur.
- İçeriğin, bilimsel yeterlilik yönünden incelenmesinde dikkat edilecek kriter ve açıklamalar hakkında bilgi sahibi olur.
- İçeriğin eğitim ve öğretim programının kapsamını ve kazanımları karşılama yeterliliği yönünden incelenmesinde dikkat edilecek hususları açıklar.
- İçeriğin, dil ve anlatım yönünden incelenmesinde dikkat edilecek hususları açıklar.
- Puanlama sürecinde dikkat edilecek hususları açıklar.
- Ders kitaplarında öğretim tasarımında görsel unsurların önemini açıklar.
- Ders kitaplarında okunabilirlik kavramını açıklar.
- Taslak kitap panel itiraz sürecini açıklar.
- Kitap inceleme sisteminde kullanıcı işlemlerine yönelik uygulamaları kullanır.
- Kitap inceleme iş ve işlemlerine yönelik sistemi kullanır.
- E-içerikler incelenirken nelere dikkat edilmesi gerektiğini açıklar.
- Panel toplantı süreci hakkında bilgi sahibi olur.
- Çoklu ortam tasarım inceleme özelliklerini ve ilkelerini açıklar.
- Animasyon uygulamalarının eğitimdeki önemini bilir.
- E-öğrenmenin bireyin öğrenmesindeki yerini bilir.
- E-öğrenme çeşitlerini bilir.
- E-öğrenme araçlarını bilir.
- E-öğrenme ortamlarının özelliklerini bilir.
- Telif hakları ile ilgili kuralları bilir.
- Alanının eğitim ve öğretimi için gerekli olan becerileri sergiler.
- Öğretme ve öğrenme sürecinde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
- Etkili iletişim yöntem ve tekniklerini kullanmaya özen gösterir.
- Meslektaşlarıyla bilgi ve deneyim paylaşımına açıktır.
- Mesleki ve bireysel yönden kendisini geliştirmeye yönelik faaliyetlerde bulunur
Eğitime Kimler Katılmalı?
Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlarda görev yapan öğretmenler
Taslak Ders Kitabı İnceleme ve Değerlendirme Semineri
Bu ders bir video içeriğidir.
02 Panelist Eğitimine Giriş video
(17dk 24sn)
Bu ders bir video içeriğidir.
03 İçeriğin Anayasa ve Kanunlara Uygunluk Eğitimi video
(16dk 28sn)
Bu ders bir video içeriğidir.
04 İçeriğin Bilimsel Olarak Yeterliliği video
(17dk 17sn)
Bu ders bir video içeriğidir.
05 İçeriğin Eğitim ve Öğretim Programının Kapsamını ve Kazanımlarını Karşılama Yeterlilliği yönünden İncelenmesi video
(14dk 44sn)
Bu ders bir video içeriğidir.
06 İçeriğin Dil ve Anlatım Yönünden İncelenmesi video
(6dk 44sn)
Bu ders bir video içeriğidir.
07 İçeriğin Görsel Tasarım ve İçerik Tasarımının Öğrenmeyi Destekleyecek Nitelikte Olması Yönü video
(15dk 49sn)
Bu ders bir video içeriğidir.
08 Elektronik İçerik Kriter Ve Açıklamaları video
(18dk 24sn)
Bu ders bir video içeriğidir.
09 Çoklu Ortam İncelenmesi 1 video
(19dk 50sn)
Bu ders bir video içeriğidir.
10 Çoklu Ortam İncelenmesi 2 video
(36dk 22sn)
Bu ders bir video içeriğidir.
11 Müfredat Okuryazarlığı video
(9dk 37sn)
Bu ders bir video içeriğidir.
12 Ders Kitaplarında Ölçme Ve Değerlendirme video
(4dk 57sn)
Bu ders bir video içeriğidir.
13 Okunabilirlik Kavramı video
(10dk 52sn)
Bu ders bir video içeriğidir.
14 Görsel Unsurların Kullanım Tasarımı video
(14dk 45sn)
Bu ders bir video içeriğidir.
15 İncelemede Dikkat Edilecek Hususlar 1 video
(24dk 18sn)
Bu ders bir video içeriğidir.
16 İncelemede Dikkat Edilecek Hususlar 2 video
(24dk 0sn)
Bu ders bir video içeriğidir.