Bu faaliyet; Bakanlığımıza bağlı okul/kurumlarda görev yapan öğretmenlerin tasarım odaklı düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik bilgi ve becerilerini artırmak amacıyla düzenlenmiştir.
Eğitim Hedefleri
Bu faaliyeti başarı ile tamamlayan her kursiyer;
- Tasarım odaklı düşünmeyi tanır.
- Tasarım odaklı düşünmenin beş aşamasını bilir: Empati, tanımlama, fikir üretme, prototip ve test.
- Bu beş aşamanın genel olarak tasarım odaklı düşünme ile problem çözme sürecindeki önemini açıklar.
- Empati aşamasını tanımlar ve tasarım odaklı düşünmedeki önemi bilir.
- Tanımlama aşamasını tanımlar.
- Test aşamasının tasarım odaklı düşünmedeki önemini bilir.
- Fikir üretme aşamasını tanımlar.
- Fikir üretme aşamasının tasarım odaklı düşünmedeki önemini bilir.
- Prototip oluşturma aşamasını tanımalar.
- Prototip oluşturma aşamasının tasarım odaklı düşünmedeki önemini bilir.
- Test aşamasını tanımlar.
- Test aşamasının tasarım odaklı düşünmedeki önemini bilir.
- Bir ders tasarımında tasarım odaklı düşünmenin beş aşamasını nasıl kullanacağını bilir.
- Tasarım odaklı düşünmenin beş aşamasını içeren bir ders planı tasarlar.
- Tasarım odaklı düşünmeyi içeren bir ders planının sınıfında uygulayabilir.
- Tasarım odaklı düşünmenin beş bileşenini önemini öğrenciler açısından açıklar.
- Ders planını tasarım odaklı düşünme becerisini geliştirmeye yönelik uygular.
- Sağlıklı, güvenli ve estetik öğrenme ortamları düzenler.
- Alanının eğitim ve öğretimi için gerekli olan becerileri sergiler.
- Meslektaşlarıyla bilgi ve deneyim paylaşımına açıktır.
- Kişisel ve mesleki yönden kendisini geliştirmeye yönelik faaliyetlerde bulunur.
Eğitime Kimler Katılmalı?
Bakanlığımıza bağlı okul/kurumlarda görev yapan öğretmen ve okul yöneticileri.
Tasarım Odaklı Düşünme Becerisi Eğitimi Kursu
Tasarım Odaklı Düşünme Becerisi Eğitimi Kursu Scorm
Bu ders etkileşimli öğeler içermektedir.
SINAV
Diğer öğeler içermektedir.