Sınıf Öğretmenlerinin Matematik Öğretim Becerilerinin Geliştirilmesi Semineri
240 kişi değerlendirdi. Ortalaması: 4.7/5
Sınıf Öğretmenlerinin Matematik Öğretim Becerilerinin Geliştirilmesi Eğitimi
- Sayıların Öğretimi (Sayı hissinin Oluşumu) (24dk 37sn )
- Toplama Çıkarma Öğretimi (30dk 11sn )
- Çarpma Bölme Öğretimi (29dk 29sn )
- Kesir Öğretimi (23dk 26sn )
- Basamak Değeri Öğretimi (22dk 9sn )
- Ölçme Öğretimi (24dk 16sn )
- Çevre Alan Öğretimi (17dk 47sn )
- Veri Öğretimi (21dk 49sn )
- Tahmin Etme Becerisi (22dk 44sn )
- Problem Çözme ve Kurma Becerileri I (21dk 26sn )
- Problem Çözme ve Kurma Becerileri II (21dk 26sn )
- Bilgiyi Transfer Etme Becerisi (25dk 31sn )
- Sınıf içi Ölçme ve Değerlendirme Uygulamaları I (20dk 48sn )
- Sınıf içi Ölçme ve Değerlendirme Uygulamaları II (24dk 12sn )
- Uluslararası Sınavlara İlişkin Soru Örnekleri ve Soru Analizi I (20dk 35sn )
- Uluslararası Sınavlara İlişkin Soru Örnekleri ve Soru Analizi II (22dk 17sn )
Bu faaliyet; Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin ‘İlkokulda Matematik Öğretimi’ konusunda bilgi ve becerilerini artırmak amacıyla düzenlenmiştir. Bu faaliyeti tamamlayan her katılımcı;
- Sayıların öğretiminde kullanılan kavramları açıklar.
- Toplama ve çıkarma işleminin anlamları, soru yapıları ve gösterimlerini açıklar.
- Toplama ve çıkarma işlemlerine yönelik stratejileri kullanır.
- Çarpma ve bölme işlemlerinin anlamları, işlevleri, soru yapıları ve gösterimlerini açıklar.
- Çarpma ve bölme işlemleri arasındaki ilişkiyi açıklar.
- Farklı çarpma yöntemlerini kullanır.
- Kesir kavramını ve öğretim sırasını açıklar.
- Basamak değeri kavramını tanımlayarak basamak değeri öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.
- Basamak değeri öğretiminde materyal kullanımına yönelik etkinlik tasarlar.
- Basamak değeri öğretiminde oyun temelli etkinlikler hazırlar.
- Ölçme öğretiminin aşamaları ve ilkelerini açıklar.
- Çevre – alan öğretimine yönelik yöntem ve teknikleri kullanır.
- Veri öğretimine ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
- Tablo – grafik okuma ve yorumlama yapar.
- Ölçmeye ve hesaplamaya dayalı tahmin yapar.
- Problem çözme ve kurma sürecini açıklar.
- Matematiğin teknolojik gelişmelere etkisini açıklar.
- Uluslararası sınavlar ve uygulama süreçlerini açıklar.
- Alanının eğitim ve öğretimi için gerekli olan becerileri sergiler.
- Meslektaşlarıyla bilgi ve deneyim paylaşımına açıktır.
- Kişisel ve mesleki yönden kendisini geliştirmeye yönelik faaliyetlerde bulunur.
Eğitim Hedefleri
Bu faaliyeti tamamlayan her katılımcı;
- Sayıların öğretiminde kullanılan kavramları açıklar.
- Toplama ve çıkarma işleminin anlamları, soru yapıları ve gösterimlerini açıklar.
- Toplama ve çıkarma işlemlerine yönelik stratejileri kullanır.
- Çarpma ve bölme işlemlerinin anlamları, işlevleri, soru yapıları ve gösterimlerini açıklar.
- Çarpma ve bölme işlemleri arasındaki ilişkiyi açıklar.
- Farklı çarpma yöntemlerini kullanır.
- Kesir kavramını ve öğretim sırasını açıklar.
- Basamak değeri kavramını tanımlayarak basamak değeri öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.
- Basamak değeri öğretiminde materyal kullanımına yönelik etkinlik tasarlar.
- Basamak değeri öğretiminde oyun temelli etkinlikler hazırlar.
- Ölçme öğretiminin aşamaları ve ilkelerini açıklar.
- Çevre – alan öğretimine yönelik yöntem ve teknikleri kullanır.
- Veri öğretimine ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
- Tablo – grafik okuma ve yorumlama yapar.
- Ölçmeye ve hesaplamaya dayalı tahmin yapar.
- Problem çözme ve kurma sürecini açıklar.
- Matematiğin teknolojik gelişmelere etkisini açıklar.
- Uluslararası sınavlar ve uygulama süreçlerini açıklar.
- Alanının eğitim ve öğretimi için gerekli olan becerileri sergiler.
- Meslektaşlarıyla bilgi ve deneyim paylaşımına açıktır.
- Kişisel ve mesleki yönden kendisini geliştirmeye yönelik faaliyetlerde bulunur.
Eğitime Kimler Katılmalı?
Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlarda görev yapan sınıf öğretmenleri