Bu faaliyet; Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlarda görev yapan öğretmenlerin “Okuma Kültüründe Anadolu Mektebi Yazar Okuma Modeli” konusunda bilgi ve becerilerini artırmak amacıyla düzenlenmiştir.
Eğitim Hedefleri
Bu faaliyeti tamamlayan her katılımcı;
- Anadolu Mektebi’nin kuruluş felsefesini açıklar.
- Anadolu Mektebi’nin ilkelerini açıklar.
- Anadolu Mektebi’nin uygulamadaki hedef kitlesini belirtir.
- Anadolu Mektebi Yazar Okuma Modeli’nin uygulama sürecini açıklar.
- Anadolu Mektebi Yazar Okumaları ile ilgili görev alacak kişilerin sorumluluklarını açıklar.
- Okuma faaliyetleri kapsamında kültürel etkinliklere yer vermenin önemini açıklar.
- Nitelikli okumanın temel gerekliliklerini açıklar.
- Kitap okumak ile yazar (külliyat) okuması arasındaki farkları açıklar.
- Kültür ve medeniyetimize yön vermiş önemli yazarları hakkında bilgi sahibi olur.
- Anadolu Mektebi Yazar Okuma Modeli’nin öğrencilere kazanımlarını açıklar.
- Anadolu Mektebi Yazar Okuma Modeli panel hazırlık ve uygulama yöntemlerini açıklar.
- Alanının eğitim ve öğretimi için gerekli olan becerileri sergiler.
- Öğretme ve öğrenme sürecinde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
- Etkili iletişim yöntem ve tekniklerini kullanmaya özen gösterir.
- Meslektaşlarıyla bilgi ve deneyim paylaşımına açıktır.
- Mesleki ve bireysel yönden kendisini geliştirmeye yönelik faaliyetlerde bulunur.
Eğitime Kimler Katılmalı?
Bakanlığımız okul/kurumlarında görev yapan Türk Dili ve Edebiyatı, Türkçe Öğretmenleri öncelikli olmak üzere tüm öğretmenler.
Anadolu Mektebi Hakkında
Anadolu Mektebinin Kuruluş Düşüncesi ve İlk Adımlar video
(15dk 0sn)
Bu ders bir video içeriğidir.
Anadolu Mektebinin Öncelikleri, Hassasiyetleri ve İlkeleri video
(14dk 12sn)
Bu ders bir video içeriğidir.
Okuma Kültürü Kazanmak ve Nitelikli Okumanın Önemi video
(14dk 0sn)
Bu ders bir video içeriğidir.
Nitelikli Okuma ile Akademik Başarı, Sosyal Gelişim ve Öz Güven Arasındaki İlişki video
(13dk 7sn)
Bu ders bir video içeriğidir.
Yazma Alışkanlığı Kazanmak ve Yazma Becerisinin Önemi video
(13dk 20sn)
Bu ders bir video içeriğidir.
Anadolu Mektebi Yazar Okuma Programı Yapılanması
Tanımlar ve Kavramlar video
(7dk 10sn)
Bu ders bir video içeriğidir.
Anadolu Mektebi Merkezinin İşleyişi ve Faaliyetleri video
(7dk 5sn)
Bu ders bir video içeriğidir.
İllerdeki İşleyiş ve Faaliyetler video
(9dk 28sn)
Bu ders bir video içeriğidir.
Kurumlar Arası İlişkiler (Millî Eğitim Bakanlığı) video
(8dk 57sn)
Bu ders bir video içeriğidir.
Kurumlar Arası İlişkiler (Kültür ve Turizm Bakanlığı) video
(6dk 20sn)
Bu ders bir video içeriğidir.
Kurumlar Arası İlişkiler (Gençlik ve Spor Bakanlığı) video
(6dk 28sn)
Bu ders bir video içeriğidir.
Anadolu Mektebi Yazar Okuma Programı Uygulama Basamakları
Okuma Safhası ve Okuma Safhasının Uygulanışı video
(7dk 10sn)
Bu ders bir video içeriğidir.
Konuşma/Panel Metni Konusunun Belirlenmesi video
(2dk 32sn)
Bu ders bir video içeriğidir.
Yazar Hakkında Yazılan Eserlerin İncelenmesi video
(1dk 33sn)
Bu ders bir video içeriğidir.
Yazmaya Başlamak, Değerlendirme Yazısı Yazma video
(4dk 56sn)
Bu ders bir video içeriğidir.
Konuşma/Panel Metni Yazarken Dikkat Edilecek Hususlar video
(9dk 5sn)
Bu ders bir video içeriğidir.
Panelist Seçiminde Dikkat Edilecek Hususlar video
(5dk 31sn)
Bu ders bir video içeriğidir.
Panel Sunumunda Dikkat Edilecek Hususlar video
(2dk 54sn)
Bu ders bir video içeriğidir.
Anadolu Mektebinde Kültürel Etkinliklere Katılmanın Önemi video
(7dk 55sn)
Bu ders bir video içeriğidir.
Anadolu Mektebi Yazar Okuma Programının Kazandırdıkları
Anadolu Mektebinin Öğrenci Üzerinde Etkisine Bir Örnek video
(12dk 7sn)
Bu ders bir video içeriğidir.
Metin Yayımlama Tecrübesi: Genç Bir Yazarın Öğretmeni Olmak video
(5dk 51sn)
Bu ders bir video içeriğidir.
Metin Yayımlama Tecrübesi video
(4dk 29sn)
Bu ders bir video içeriğidir.
Anadolu Mektebinde Kültürel Etkinliklere Katılmanın Önemi video
(4dk 4sn)
Bu ders bir video içeriğidir.