Okuma Kültüründe Anadolu Mektebi Yazar Okuma Modeli Eğitimi Semineri

843 kişi değerlendirdi. Ortalaması: 4.6/5
Anadolu Mektebi Hakkında
- Anadolu Mektebinin Kuruluş Düşüncesi ve İlk Adımlar (15dk 0sn )
- Anadolu Mektebinin Öncelikleri, Hassasiyetleri ve İlkeleri (14dk 12sn )
- Okuma Kültürü Kazanmak ve Nitelikli Okumanın Önemi (14dk 0sn )
- Nitelikli Okuma ile Akademik Başarı, Sosyal Gelişim ve Öz Güven Arasındaki İlişki (13dk 7sn )
- Yazma Alışkanlığı Kazanmak ve Yazma Becerisinin Önemi (13dk 20sn )
Anadolu Mektebi Yazar Okuma Programı Yapılanması
- Tanımlar ve Kavramlar (7dk 10sn )
- Anadolu Mektebi Merkezinin İşleyişi ve Faaliyetleri (7dk 5sn )
- İllerdeki İşleyiş ve Faaliyetler (9dk 28sn )
- Kurumlar Arası İlişkiler (Millî Eğitim Bakanlığı) (8dk 57sn )
- Kurumlar Arası İlişkiler (Kültür ve Turizm Bakanlığı) (6dk 20sn )
- Kurumlar Arası İlişkiler (Gençlik ve Spor Bakanlığı) (6dk 28sn )
Anadolu Mektebi Yazar Okuma Programı Uygulama Basamakları
- Okuma Safhası ve Okuma Safhasının Uygulanışı (7dk 10sn )
- Konuşma/Panel Metni Konusunun Belirlenmesi (2dk 32sn )
- Yazar Hakkında Yazılan Eserlerin İncelenmesi (1dk 33sn )
- Yazmaya Başlamak, Değerlendirme Yazısı Yazma (4dk 56sn )
- Konuşma/Panel Metni Yazarken Dikkat Edilecek Hususlar (9dk 5sn )
- Panelist Seçiminde Dikkat Edilecek Hususlar (5dk 31sn )
- Panel Sunumunda Dikkat Edilecek Hususlar (2dk 54sn )
- Anadolu Mektebinde Kültürel Etkinliklere Katılmanın Önemi (7dk 55sn )
Anadolu Mektebi Yazar Okuma Programının Kazandırdıkları
Bu faaliyet; Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlarda görev yapan öğretmenlerin “Okuma Kültüründe Anadolu Mektebi Yazar Okuma Modeli” konusunda bilgi ve becerilerini artırmak amacıyla düzenlenmiştir.
Eğitim Hedefleri
Bu faaliyeti tamamlayan her katılımcı;
- Anadolu Mektebi’nin kuruluş felsefesini açıklar.
- Anadolu Mektebi’nin ilkelerini açıklar.
- Anadolu Mektebi’nin uygulamadaki hedef kitlesini belirtir.
- Anadolu Mektebi Yazar Okuma Modeli’nin uygulama sürecini açıklar.
- Anadolu Mektebi Yazar Okumaları ile ilgili görev alacak kişilerin sorumluluklarını açıklar.
- Okuma faaliyetleri kapsamında kültürel etkinliklere yer vermenin önemini açıklar.
- Nitelikli okumanın temel gerekliliklerini açıklar.
- Kitap okumak ile yazar (külliyat) okuması arasındaki farkları açıklar.
- Kültür ve medeniyetimize yön vermiş önemli yazarları hakkında bilgi sahibi olur.
- Anadolu Mektebi Yazar Okuma Modeli’nin öğrencilere kazanımlarını açıklar.
- Anadolu Mektebi Yazar Okuma Modeli panel hazırlık ve uygulama yöntemlerini açıklar.
- Alanının eğitim ve öğretimi için gerekli olan becerileri sergiler.
- Öğretme ve öğrenme sürecinde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
- Etkili iletişim yöntem ve tekniklerini kullanmaya özen gösterir.
- Meslektaşlarıyla bilgi ve deneyim paylaşımına açıktır.
- Mesleki ve bireysel yönden kendisini geliştirmeye yönelik faaliyetlerde bulunur.
Eğitime Kimler Katılmalı?
Bakanlığımız okul/kurumlarında görev yapan Türk Dili ve Edebiyatı, Türkçe Öğretmenleri öncelikli olmak üzere tüm öğretmenler.