Okul Öncesi Eğitiminde Gelişim ve Öğrenmenin Değerlendirilmesi Semineri- Kasım 2022 Mesleki Çalışma
97 kişi değerlendirdi. Ortalaması: 4.1/5
1. Değerlendirme ve Değerlendirme Döngüsü
2. Değerlendirme İçin Bilgi Toplama Yöntemleri
3. Sistematik Gözlem
- 3.1. Gözlem Amacı ve Odağı (21dk 47sn )
- 3.2. Gözlem Kayıt Araçları-Betimsel Kayıtlar (23dk 19sn )
- 3.3. Gözlem Kayıt Araçları-Kontrol Listesi ve (23dk 39sn )
- 3.4. Gözlem Kayıt Araçları-Derecelendirme Ölçeği (17dk 47sn )
- 3.5. Gözlem Kayıt Araçları-Ses ve Görüntü Kayıtları (17dk 48sn )
- 3.6. Öğrenci Gelişim ve Öğrenme Dosyası 1 (20dk 53sn )
- 3.7. Öğrenci Gelişim ve Öğrenme Dosyası 2 (24dk 1sn )
- 3.8. Gelişim ve Öğrenme Dosyası ve Öğrenci Katılımı (22dk 17sn )
- 3.9. Etkili Dönüt Sağlama (20dk 55sn )
- 3.10. Etkili Dönüt İçin Öneriler (17dk 26sn )
- 3.11. Etkili Dönüt Örnekleri (22dk 22sn )
- 3.12. Gözlemde Yapılması ve Yapılmaması Gerekenler 1 (19dk 46sn )
- 3.13. Gözlemde Yapılması ve Yapılmaması Gerekenler 2 (18dk 44sn )
- 3.14. Sınıfta Gözlemi Kolaylaştıracak Öneriler (17dk 33sn )
4. Gelişim ve Öğrenmenin İzlenmesi
- 4.1. Fiziksel, Bilişsel, Dil ve Sosyal-Duygusal Gelişimin Kilometre Taşları 1 (17dk 54sn )
- 4.2. Fiziksel, Bilişsel, Dil ve Sosyal-Duygusal Gelişimin Kilometre Taşları 2 (22dk 31sn )
- 4.3. İlgi, Motivasyon, Bilgi, Beceri, Zekâ Düzeyleri ve Öğrenme Yollarının Değerlendirilmesi (19dk 58sn )
- 4.4. Bilgi ve Beceri Düzeylerinin Değerlendirilmesi (20dk 3sn )
- 4.5. Zeka Düzeylerinin Değerlendirilmesi (20dk 59sn )
- 4.6. Öğrenme Yollarının Değerlendirilmesi (22dk 38sn )
- 4.7. Gelişim Yetersizliği ve Öğrenme Güçlüğünü Fark Etme 1 (10dk 41sn )
- 4.8. Gelişim Yetersizliği ve Öğrenme Güçlüğünü Fark Etme 2 (12dk 9sn )
- 4.9. Bireysel-Özel Yeteneklilerin Değerlendirilmesi (20dk 9sn )
- 4.10. Müzik, Görsel Sanatlar ve Spor Yeteneğinin Değerlendirilmesi (23dk 7sn )
- 4.11. Gelişim ve Öğrenmenin Değerlendirilmesi (10dk 53sn )
5. Değerlendirme Verisine Dayalı Karar Alma ve Kullanma
- 5.1. Değerlendirme Verisine Dayalı Eğitsel Karar Alma ve Kullanma Süreci (20dk 24sn )
- 5.2. Değerlendirme ve Karar Alma Sürecinde Paydaşların Rolü 1 (21dk 3sn )
- 5.3. Değerlendirme ve Karar Alma Sürecinde Paydaşların Rolü 2 (16dk 30sn )
- 5.4. Değerlendirme ve Öğretmenin Öz-Değerlendirme Yapması (26dk 19sn )
Bu faaliyet; Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlarda görev yapan okul öncesi öğretmenlerinin “Öğrencilerinin Gelişimlerinin ve Öğrenmelerinin Değerlendirilmesi” konusunda bilgi ve becerilerini artırmak amacıyla düzenlenmiştir.
Eğitim Hedefleri
Bu faaliyet başarı ile tamamlayan her katılımcı;
- Gelişim ve öğrenme sürecinde değerlendirme hakkında bilgi sahibi olur.
- Öğrenme için değerlendirme ve öğrenmeyi değerlendirme hakkında bilgi sahibi olur.
- Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi sırasında kullanılabilecek bilgi toplama yöntemlerini açıklar.
- Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi sırasında gözlem ve dokümantasyon bilgi toplama yöntemini kullanır.
- Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi sırasında görüşme, standart testler ve yazılı testlere ek olarak alternatif bilgi toplama yöntemlerinden öğrenci ürünlerini de kullanır.
- Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi sırasında uyulması gereken etik ilkeleri açıklar.
- Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi sırasında sistematik gözlemi kullanır.
- Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi amacıyla yapacağı gözlemin amacını ve odak noktasını belirler.
- Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi amacıyla yapmış olduğu gözlemleri kayıt altında tutmak amacıyla gözlem kayıt araçlarını kullanır.
- Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi amacıyla sürece yayılmış hazırlama süreci içeren ve bütünsel bir içeriği olan öğrenci gelişim dosyası hazırlar.
- Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi sırasında yapılacak gözlem sürecinde yapılması ve yapılmaması gerekenleri açıklar.
- Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi sırasında yapılacak gözlemi kolaylaştıracak startejileri uygular.
- Gelişim ve öğrenmenin izlenmesi sırasında fiziksel, bilişsel, dil ve sosyal-duygusal gelişimi bütüncül bir şekilde izler.
- Gelişim ve öğrenmelerin değerlenmesi amacıyla öğrencilerin ilgi ve motivasyonunu, bilgi ve beceri düzeyini, zeka düzeyini ve öğrenme yollarını fark ederek öğretimi düzenler.
- Gelişimsel ve öğrenmede yetersizliği olan öğrencilerini tespit eder.
- Öğrencilerinin genel zihinsel yeteneklerini, müzik-resim ve spor boyutundaki yeteneklerini fark eder.
- Gelişim ve öğrenmenin değerlendirilmesine dayalı değerlendirme verilerini eğitsel karar alma sürecinde kullanır.
- Yetişkin eğitiminde dikkat edilmesi gereken hususları açıklar.
- Alanının eğitim ve öğretimi için gerekli olan becerileri sergiler.
- Öğretme ve öğrenme sürecinde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
- Etkili iletişim yöntem ve tekniklerini kullanmaya özen gösterir.
- Meslektaşlarıyla bilgi ve deneyim paylaşımına açıktır.
- Mesleki ve bireysel yönden kendisini geliştirmeye yönelik faaliyetlerde bulunur.
Eğitime Kimler Katılmalı?
Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlarda görev yapan okul öncesi öğretmenleri