Anasayfa > Eğitimler > Eğitim Detayları

Okul Öncesi Eğitiminde Gelişim ve Öğrenmenin Değerlendirilmesi Semineri

163 kişi değerlendirdi. Ortalaması: 4.1/5

Eğitime Katıl

Bu faaliyet; Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlarda görev yapan okul öncesi öğretmenlerinin “Öğrencilerinin Gelişimlerinin ve Öğrenmelerinin Değerlendirilmesi” konusunda bilgi ve becerilerini artırmak amacıyla düzenlenmiştir.

Eğitim Hedefleri

Bu faaliyet başarı ile tamamlayan her katılımcı;

  • Gelişim ve öğrenme sürecinde değerlendirme hakkında bilgi sahibi olur.
  • Öğrenme için değerlendirme ve öğrenmeyi değerlendirme hakkında bilgi sahibi olur.
  • Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi sırasında kullanılabilecek bilgi toplama yöntemlerini açıklar.
  • Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi sırasında gözlem ve dokümantasyon bilgi toplama yöntemini kullanır.
  • Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi sırasında görüşme, standart testler ve yazılı testlere ek olarak alternatif bilgi toplama yöntemlerinden öğrenci ürünlerini de kullanır.
  • Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi sırasında uyulması gereken etik ilkeleri açıklar.
  • Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi sırasında sistematik gözlemi kullanır.
  • Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi amacıyla yapacağı gözlemin amacını ve odak noktasını belirler.
  • Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi amacıyla yapmış olduğu gözlemleri kayıt altında tutmak amacıyla gözlem kayıt araçlarını  kullanır.
  • Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi amacıyla sürece yayılmış hazırlama süreci içeren ve bütünsel bir içeriği olan öğrenci gelişim dosyası hazırlar.
  • Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi sırasında yapılacak gözlem sürecinde yapılması ve yapılmaması gerekenleri açıklar.
  • Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi sırasında yapılacak gözlemi kolaylaştıracak startejileri uygular.
  • Gelişim ve öğrenmenin izlenmesi sırasında fiziksel, bilişsel, dil ve sosyal-duygusal gelişimi bütüncül bir şekilde izler.
  • Gelişim ve öğrenmelerin değerlenmesi amacıyla öğrencilerin ilgi ve motivasyonunu, bilgi ve beceri düzeyini, zeka düzeyini ve öğrenme yollarını fark ederek öğretimi düzenler.
  • Gelişimsel ve öğrenmede yetersizliği olan öğrencilerini tespit eder.
  • Öğrencilerinin genel zihinsel yeteneklerini, müzik-resim ve spor boyutundaki yeteneklerini fark eder.
  • Gelişim ve öğrenmenin değerlendirilmesine dayalı değerlendirme verilerini eğitsel karar alma sürecinde kullanır.
  • Yetişkin eğitiminde dikkat edilmesi gereken hususları açıklar.
  • Alanının eğitim ve öğretimi için gerekli olan becerileri sergiler.
  • Öğretme ve öğrenme sürecinde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
  • Etkili iletişim yöntem ve tekniklerini kullanmaya özen gösterir.
  • Meslektaşlarıyla bilgi ve deneyim paylaşımına açıktır.
  • Mesleki ve bireysel yönden kendisini geliştirmeye yönelik faaliyetlerde bulunur.
Eğitime Kimler Katılmalı?

Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlarda görev yapan okul öncesi öğretmenleri