T.C. Millî Eğitim Bakanlığı

mail_outline İletişim

    Okul Öncesi Eğitiminde Gelişim ve Öğrenmenin Değerlendirilmesi Semineri

    Bu faaliyet; Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlarda görev yapan okul öncesi öğretmenlerinin “Öğrencilerinin Gelişimlerinin ve Öğrenmelerinin Değerlendirilmesi” konusunda bilgi ve becerilerini artırmak amacıyla düzenlenmiştir.

    Eğitim Hedefleri

    Bu faaliyet başarı ile tamamlayan her katılımcı;

    • Gelişim ve öğrenme sürecinde değerlendirme hakkında bilgi sahibi olur.
    • Öğrenme için değerlendirme ve öğrenmeyi değerlendirme hakkında bilgi sahibi olur.
    • Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi sırasında kullanılabilecek bilgi toplama yöntemlerini açıklar.
    • Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi sırasında gözlem ve dokümantasyon bilgi toplama yöntemini kullanır.
    • Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi sırasında görüşme, standart testler ve yazılı testlere ek olarak alternatif bilgi toplama yöntemlerinden öğrenci ürünlerini de kullanır.
    • Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi sırasında uyulması gereken etik ilkeleri açıklar.
    • Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi sırasında sistematik gözlemi kullanır.
    • Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi amacıyla yapacağı gözlemin amacını ve odak noktasını belirler.
    • Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi amacıyla yapmış olduğu gözlemleri kayıt altında tutmak amacıyla gözlem kayıt araçlarını  kullanır.
    • Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi amacıyla sürece yayılmış hazırlama süreci içeren ve bütünsel bir içeriği olan öğrenci gelişim dosyası hazırlar.
    • Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi sırasında yapılacak gözlem sürecinde yapılması ve yapılmaması gerekenleri açıklar.
    • Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi sırasında yapılacak gözlemi kolaylaştıracak startejileri uygular.
    • Gelişim ve öğrenmenin izlenmesi sırasında fiziksel, bilişsel, dil ve sosyal-duygusal gelişimi bütüncül bir şekilde izler.
    • Gelişim ve öğrenmelerin değerlenmesi amacıyla öğrencilerin ilgi ve motivasyonunu, bilgi ve beceri düzeyini, zeka düzeyini ve öğrenme yollarını fark ederek öğretimi düzenler.
    • Gelişimsel ve öğrenmede yetersizliği olan öğrencilerini tespit eder.
    • Öğrencilerinin genel zihinsel yeteneklerini, müzik-resim ve spor boyutundaki yeteneklerini fark eder.
    • Gelişim ve öğrenmenin değerlendirilmesine dayalı değerlendirme verilerini eğitsel karar alma sürecinde kullanır.
    • Yetişkin eğitiminde dikkat edilmesi gereken hususları açıklar.
    • Alanının eğitim ve öğretimi için gerekli olan becerileri sergiler.
    • Öğretme ve öğrenme sürecinde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
    • Etkili iletişim yöntem ve tekniklerini kullanmaya özen gösterir.
    • Meslektaşlarıyla bilgi ve deneyim paylaşımına açıktır.
    • Mesleki ve bireysel yönden kendisini geliştirmeye yönelik faaliyetlerde bulunur.

    Eğitime Kimler Katılmalı?

    Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlarda görev yapan okul öncesi öğretmenleri

    1. Değerlendirme ve Değerlendirme Döngüsü

    1.1. Öğrenme İçin Değerlendirme ve Öğrenmeyi Değerlendirme video

    (18dk 33sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    1.2. Neden, Neyi, Nasıl, Nerede ve Ne Zaman Değerlendiririz? video

    (20dk 53sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    1.3. Değerlendirmede Dikkat Edilecek Hususlar video

    (13dk 50sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    2. Değerlendirme İçin Bilgi Toplama Yöntemleri

    2.1. Gözlem ve Dokümantasyon video

    (17dk 27sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    2.2. Bireysel Görüşmeler ve Ev Ziyaretleri video

    (18dk 2sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    2.3. Öğrenci Ürünlerinin İncelenmesi video

    (22dk 58sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    3. Sistematik Gözlem

    3.1. Gözlem Amacı ve Odağı video

    (21dk 47sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    3.2. Gözlem Kayıt Araçları-Betimsel Kayıtlar video

    (23dk 19sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    3.3. Gözlem Kayıt Araçları-Kontrol Listesi ve video

    (23dk 39sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    3.4. Gözlem Kayıt Araçları-Derecelendirme Ölçeği video

    (17dk 47sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    3.5. Gözlem Kayıt Araçları-Ses ve Görüntü Kayıtları video

    (17dk 48sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    3.6. Öğrenci Gelişim ve Öğrenme Dosyası 1 video

    (20dk 53sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    3.7. Öğrenci Gelişim ve Öğrenme Dosyası 2 video

    (24dk 1sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    3.8. Gelişim ve Öğrenme Dosyası ve Öğrenci Katılımı video

    (22dk 17sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    3.9. Etkili Dönüt Sağlama video

    (20dk 55sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    3.10. Etkili Dönüt İçin Öneriler video

    (17dk 26sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    3.11. Etkili Dönüt Örnekleri video

    (22dk 22sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    3.12. Gözlemde Yapılması ve Yapılmaması Gerekenler 1 video

    (19dk 46sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    3.13. Gözlemde Yapılması ve Yapılmaması Gerekenler 2 video

    (18dk 44sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    3.14. Sınıfta Gözlemi Kolaylaştıracak Öneriler video

    (17dk 33sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    4. Gelişim ve Öğrenmenin İzlenmesi

    4.1. Fiziksel, Bilişsel, Dil ve Sosyal-Duygusal Gelişimin Kilometre Taşları 1 video

    (17dk 54sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    4.2. Fiziksel, Bilişsel, Dil ve Sosyal-Duygusal Gelişimin Kilometre Taşları 2 video

    (22dk 31sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    4.3. İlgi, Motivasyon, Bilgi, Beceri, Zekâ Düzeyleri ve Öğrenme Yollarının Değerlendirilmesi video

    (19dk 58sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    4.4. Bilgi ve Beceri Düzeylerinin Değerlendirilmesi video

    (20dk 3sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    4.5. Zeka Düzeylerinin Değerlendirilmesi video

    (20dk 59sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    4.6. Öğrenme Yollarının Değerlendirilmesi video

    (22dk 38sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    4.7. Gelişim Yetersizliği ve Öğrenme Güçlüğünü Fark Etme 1 video

    (10dk 41sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    4.8. Gelişim Yetersizliği ve Öğrenme Güçlüğünü Fark Etme 2 video

    (12dk 9sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    4.9. Bireysel-Özel Yeteneklilerin Değerlendirilmesi video

    (20dk 9sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    4.10. Müzik, Görsel Sanatlar ve Spor Yeteneğinin Değerlendirilmesi video

    (23dk 7sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    4.11. Gelişim ve Öğrenmenin Değerlendirilmesi video

    (10dk 53sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    5. Değerlendirme Verisine Dayalı Karar Alma ve Kullanma

    5.1. Değerlendirme Verisine Dayalı Eğitsel Karar Alma ve Kullanma Süreci video

    (20dk 24sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    5.2. Değerlendirme ve Karar Alma Sürecinde Paydaşların Rolü 1 video

    (21dk 3sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    5.3. Değerlendirme ve Karar Alma Sürecinde Paydaşların Rolü 2 video

    (16dk 30sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    5.4. Değerlendirme ve Öğretmenin Öz-Değerlendirme Yapması video

    (26dk 19sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.