T.C. Millî Eğitim Bakanlığı

mail_outline İletişim

    İlkokulda Gelişim ve Öğrenmenin Değerlendirilmesi Semineri- Kasım 2022 Mesleki Çalışma

    Bu faaliyet; Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin “Öğrencilerinin Gelişimlerinin ve Öğrenmelerinin Değerlendirilmesi” konusunda bilgi ve becerilerini artırmak amacıyla düzenlenmiştir.

    Eğitim Hedefleri

    Bu faaliyet başarı ile tamamlayan her katılımcı;

    • Gelişim ve öğrenme süreci hakkında bilgi sahibi olur.
    • Öğrenme için değerlendirme ve öğrenmeyi değerlendirme hakkında bilgi sahibi olur.
    • Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi sırasında kullanılabilecek bilgi toplama yöntemlerini açıklar.
    • Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi sırasında gözlem ve dokümantasyon bilgi toplama yöntemini kullanır.
    • Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi sırasında öğrenci ürünlerini  kullanır.
    • Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi sırasında uyulması gereken etik ilkeleri açıklar.
    • Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi sırasında sistematik gözlemi kullanır.
    • Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi amacıyla yapacağı gözlemin amacını ve odak noktasını belirler.
    • Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi amacıyla yapmış olduğu gözlemleri kayıt altında tutmak amacıyla gözlem kayıt araçlarını kullanır.
    • Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi amacıyla öğrenci gelişim dosyası hazırlar.
    • Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi sırasında yapılacak gözlem sürecinde yapılması ve yapılmaması gerekenleri açıklar.
    • Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi sırasında yapılacak gözlemi kolaylaştıracak startejileri uygular.
    • Gelişim ve öğrenmenin izlenmesi sırasında fiziksel, bilişsel, dil ve sosyal-duygusal gelişimi bütüncül bir şekilde izler.
    • Gelişim ve öğrenmelerin değerlenmesi amacıyla öğrencilerin ilgi ve motivasyonunu, bilgi ve beceri düzeyini, zeka düzeyini ve öğrenme yollarını fark ederek öğretimi düzenler.
    • Gelişimsel ve öğrenmede yetersizliği olan öğrencilerini tespit eder.
    • Öğrencilerinin genel zihinsel yeteneklerini, müzik-resim ve spor boyutundaki yeteneklerini fark eder.
    • Gelişim ve öğrenmenin değerlendirilmesine dayalı değerlendirme verilerini eğitsel karar alma sürecinde kullanır.
    • Yetişkin eğitiminde dikkat edilmesi gereken hususları açıklar.
    • Alanının eğitim ve öğretimi için gerekli olan becerileri sergiler.
    • Öğretme ve öğrenme sürecinde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
    • Etkili iletişim yöntem ve tekniklerini kullanmaya özen gösterir.
    • Meslektaşlarıyla bilgi ve deneyim paylaşımına açıktır.
    • Mesleki ve bireysel yönden kendisini geliştirmeye yönelik faaliyetlerde bulunur.

    Eğitime Kimler Katılmalı?

    Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlarda görev yapan sınıf öğretmenleri

    1.Değerlendirme ve Değerlendirme Döngüsü

    1.1. Öğrenme İçin Değerlendirme ve Öğrenmeyi Değerlendirme video

    (18dk 33sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    1.2. Neden, Neyi, Nasıl, Nerede ve Ne Zaman Değerlendiririz? video

    (20dk 53sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    1.3. Değerlendirmede Dikkat Edilecek Hususlar video

    (13dk 50sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    2.Değerlendirme İçin Bilgi Toplama Yöntemleri

    2.1. Gözlem ve Dokümantasyon video

    (18dk 3sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    2.2. Görüşme, Standart Testler ve Yazılı Sınavlar video

    (19dk 33sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    2.3. Kavram Haritaları video

    (18dk 42sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    3.Sistematik Gözlem

    3.1. Gözlemin Amacı ve Odağı video

    (22dk 19sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    3.2. Gözlem Kayıt Araçları 1 video

    (21dk 47sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    3.3. Gözlem Kayıt Araçları 2 video

    (20dk 42sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    3.4. Gözlem Kayıt Araçları 3 video

    (19dk 7sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    3.5. Öğrenci Gelişim ve Öğrenme Dosyası video

    (18dk 21sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    3.6. Sistematik Gözlem 1 video

    (20dk 17sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    3.7. Sistematik Gözlem 2 video

    (10dk 15sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    4.Gelişim ve Öğrenmenin İzlenmesi

    4.1. Fiziksel, Bilişsel, Dil ve Sosyal-Duygusal Gelişimin Kilometre Taşları 1 video

    (17dk 54sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    4.2. Fiziksel, Bilişsel, Dil ve Sosyal-Duygusal Gelişimin Kilometre Taşları 2 video

    (22dk 31sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    4.3. İlgi, Motivasyon, Bilgi, Beceri, Zekâ Düzeyleri ve Öğrenme Yollarının Değerlendirilmesi video

    (19dk 58sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    4.4. Bilgi ve Beceri Düzeylerinin Değerlendirilmesi video

    (20dk 3sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    4.5. Zeka Düzeylerinin Değerlendirilmesi video

    (20dk 59sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    4.6. Öğrenme Yollarının Değerlendirilmesi video

    (22dk 38sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    4.7. Gelişim Yetersizliği ve Öğrenme Güçlüğünü Fark Etme 1 video

    (10dk 41sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    4.8. Gelişim Yetersizliği ve Öğrenme Güçlüğünü Fark Etme 2 video

    (12dk 9sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    4.9. Bireysel-Özel Yeteneklilerin Değerlendirilmesi video

    (20dk 9sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    4.10. Müzik, Görsel Sanatlar ve Spor Yeteneğinin Değerlendirilmesi video

    (23dk 7sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    4.11. Gelişim ve Öğrenmenin Değerlendirilmesi video

    (10dk 53sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    5.Değerlendirme Verisine Dayalı Karar Alma ve Kullanma

    5.1. Değerlendirme ve Karar Alma Süreçleri video

    (15dk 16sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    5.2. Pedagojik Dokümantasyon video

    (18dk 10sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    5.3. Veriye Dayalı Karar Alma video

    (15dk 59sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.

    5.4. Değerlendirme Verisine Dayalı Öğretimi Uyarlama ve Yeniden Planlama video

    (13dk 11sn)

    Bu ders bir video içeriğidir.