Anasayfa > Eğitimler > Eğitim Detayları

İlkokulda Gelişim ve Öğrenmenin Değerlendirilmesi Semineri

136 kişi değerlendirdi. Ortalaması: 4.4/5

Eğitime Katıl

Bu faaliyet; Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin “Öğrencilerinin Gelişimlerinin ve Öğrenmelerinin Değerlendirilmesi” konusunda bilgi ve becerilerini artırmak amacıyla düzenlenmiştir.

Eğitim Hedefleri

Bu faaliyet başarı ile tamamlayan her katılımcı;

  • Gelişim ve öğrenme süreci hakkında bilgi sahibi olur.
  • Öğrenme için değerlendirme ve öğrenmeyi değerlendirme hakkında bilgi sahibi olur.
  • Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi sırasında kullanılabilecek bilgi toplama yöntemlerini açıklar.
  • Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi sırasında gözlem ve dokümantasyon bilgi toplama yöntemini kullanır.
  • Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi sırasında öğrenci ürünlerini  kullanır.
  • Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi sırasında uyulması gereken etik ilkeleri açıklar.
  • Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi sırasında sistematik gözlemi kullanır.
  • Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi amacıyla yapacağı gözlemin amacını ve odak noktasını belirler.
  • Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi amacıyla yapmış olduğu gözlemleri kayıt altında tutmak amacıyla gözlem kayıt araçlarını kullanır.
  • Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi amacıyla öğrenci gelişim dosyası hazırlar.
  • Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi sırasında yapılacak gözlem sürecinde yapılması ve yapılmaması gerekenleri açıklar.
  • Gelişim ve öğrenmelerin değerlendirilmesi sırasında yapılacak gözlemi kolaylaştıracak startejileri uygular.
  • Gelişim ve öğrenmenin izlenmesi sırasında fiziksel, bilişsel, dil ve sosyal-duygusal gelişimi bütüncül bir şekilde izler.
  • Gelişim ve öğrenmelerin değerlenmesi amacıyla öğrencilerin ilgi ve motivasyonunu, bilgi ve beceri düzeyini, zeka düzeyini ve öğrenme yollarını fark ederek öğretimi düzenler.
  • Gelişimsel ve öğrenmede yetersizliği olan öğrencilerini tespit eder.
  • Öğrencilerinin genel zihinsel yeteneklerini, müzik-resim ve spor boyutundaki yeteneklerini fark eder.
  • Gelişim ve öğrenmenin değerlendirilmesine dayalı değerlendirme verilerini eğitsel karar alma sürecinde kullanır.
  • Yetişkin eğitiminde dikkat edilmesi gereken hususları açıklar.
  • Alanının eğitim ve öğretimi için gerekli olan becerileri sergiler.
  • Öğretme ve öğrenme sürecinde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
  • Etkili iletişim yöntem ve tekniklerini kullanmaya özen gösterir.
  • Meslektaşlarıyla bilgi ve deneyim paylaşımına açıktır.
  • Mesleki ve bireysel yönden kendisini geliştirmeye yönelik faaliyetlerde bulunur.
Eğitime Kimler Katılmalı?

Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlarda görev yapan sınıf öğretmenleri