Bu faaliyet; Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlarda görev yapan öğretmenlerin ihmal ve istismar konusunda bilgi ve becerilerini artırmak amacıyla düzenlenmiştir.
Eğitim Hedefleri
Bu faaliyeti tamamlayan her katılımcı;
- İhmal ve istismar kavramlarını tanımlar.
- İhmal ve istismarı ayırt eden özellikleri sıralar.
- Türkiye’de ihmal ve istismarın görülme sıklığını belirtir.
- Fiziksel ceza ve fiziksel istismar kavramlarını tanımlar.
- Fiziksel ceza ve fiziksel istismarın ayırt edilmesindeki kriterleri sıralar.
- Fiziksel cezanın bir disiplin yöntemi olmadığını açıklar.
- Fiziksel istismarın belirtilerini açıklar.
- Duygusal istismar kavramımı tanımlar.
- Duygusal istismar belirtilerini açıklar.
- Cinsel istismar kavramını tanımlar.
- İstismarın ortaya çıkmasındaki faktörleri açıklar.
- Eğitim yolu ile ihmal ve istismarın önlenmesinin önemini açıklar.
- İhmal ve İstismardaBirincil, ikincil ve üçüncül koruma yöntemlerini açıklar.
- İhmal ve istismara uğrayan çocuğa nasıl yaklası gerektiğini açıklar.
- İhmal ve istismara uğrayan çocuk için yönlendirmenin nasıl olacağını açıklar.
- Alanının eğitim ve öğretimi için gerekli olan becerileri sergiler.
- Öğretme ve öğrenme sürecinde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
- Etkili iletişim yöntem ve tekniklerini kullanmaya özen gösterir.
- Meslektaşlarıyla bilgi ve deneyim paylaşımına açıktır.
- Mesleki ve bireysel yönden kendisini geliştirmeye yönelik faaliyetlerde bulunur.
Eğitime Kimler Katılmalı?
Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlarda görev yapan tüm öğretmenler
İhmal ve İstismar Semineri
Bu ders bir video içeriğidir.
İhmal ve İstismar nedir? video
(11dk 47sn)
Bu ders bir video içeriğidir.
İhmal ve İstismar Nasıl Önlenir? video
(7dk 34sn)
Bu ders bir video içeriğidir.
İhmal ve İstismarın Gelişmesindeki Faktörler video
(16dk 46sn)
Bu ders bir video içeriğidir.