Dijital Öğretim Süreçlerinin Tasarımı ve Yönetimi Kursu

366 kişi değerlendirdi. Ortalaması: 4.4/5
Dijital Öğretim Süreçlerinin Tasarımı ve Yönetimi Kursu
- Teknolojideki Değişimin Eğitime Yansıması
- Teknolojiler ve Öğrenme Ortamları
- Dijital Çağda Öğretim
- Eğitim Teknolojilerine Giriş
- Güncel Teknolojiler ve Uygulamaları
- E-Öğrenmenin planlanması
- Öğretim Tasarımı
- ADDİE Modeli
- Çoklu Ortam Tanımı
- Çoklu Ortam Tasarım İlkeleri
- Görsel Tasarım
- Arayüz ve Etkileşim Tasarımı
- Senaryo Yazımı
- Bir Dersin Öğretim Tasarımı
- Dijital ortamda Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Temel Kavramlar
- Ölçme Araçları ve Sınav Hazırlama
- Ölçme Sonuçları Üzerinde Yapılan Temel İstatistiksel İşlemler
- Öğrenen Destek Hizmetleri
SINAV
Bu faaliyet; Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlarda görev yapan öğretmenlerin etkili, verimli ve sürdürülebilir eğitimler planlamaları, yürütmeleri ve değerlendirmeleri konusundaki dijital bilgi ve becerilerini artırmak amacıyla düzenlenmiştir.
Eğitim Hedefleri
Bu faaliyeti başarı ile tamamlayan her kursiyer;
- Teknolojideki değişimin eğitime nasıl yansıdığı hakkında bilgi sahibi olur.
- Dijital çağda öğretim hakkında bilgi sahibi olur.
- Eğitim teknolojileri hakkında bilgi sahibi olur.
- Güncel e-öğrenme teknoloji ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur.
- E-Öğrenmenin planlanması süreçlerini açıklar.
- E-Öğrenmede yaygın olarak bilinen öğretim tasarımı modelleri hakkında bilgi sahibi olur.
- Öğretim tasarımı süreci ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
- ADDİE modeli hakkında bilgi sahibi olur.
- ADDİE modelinin basamaklarını açıklar.
- E-Öğrenmede çoklu ortam tanımını yapar.
- Çoklu ortam geliştirme araçları hakkında bilgi sahibi olur.
- Temel tasarım ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur.
- Çoklu ortam tasarım ilkelerini ifade eder.
- Görsel tasarım süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
- Arayüz tasarımı ve etkileşim tasarımı süreçlerini bilir.
- Bir e-öğrenme içeriğinin senaryosunu yazabilecek bilgiye sahip olur.
- Öğretim sürecine yönelik içerik ve etkinlik tasarlar.
- Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları kullanır.
- Geleneksel ölçme araçları hakkında bilgi sahibi olur.
- E-Öğrenmede dijital ölçme araçlarını hakkında bilgi sahibi olur.
- Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel istatistiksel bilgileri kullanır.
- Mesleki ve bireysel yönden kendisini geliştirmeye yönelik faaliyetlerde bulunur.
- Öğrenen destek hizmetleri hakkında bilgi sahibi olur.
Eğitime Kimler Katılmalı?
Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlarda görev yapan öğretmenler