Bu faaliyet; Bakanlığımıza bağlı okul/kurumlarda görev yapan sınıf ve alan öğretmenlerinin kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim uygulamaları konusundaki bilgilerini artırmak ve becerilerini desteklemek amacıyla düzenlenmiştir.
Eğitim Hedefleri
Bu faaliyeti tamamlayan her öğretmen;
- Özel eğitim uygulamalarını mevzuata uygun olarak yürütür.
- Tanılama ve değerlendirme süreçlerini bilir.
- Özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin doğru tanılanması sürecinde etkin rol alır.
- Kaynaştırma ve bütünleştirme yoluyla eğitim uygulamalarını bilir
- Kaynaştırma ve bütünleştirme yoluyla eğitim uygulamalarını sınıfında etkin bir şekilde uygular.
- Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) hazırlama süreçlerini bilir.
- Öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarına uygun Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP)’leri planlar.
- Öğretimsel düzenlemeler konusunda bilgi sahibi olur.
- Özel gereksinimli öğrenciler için etkili öğrenme ortamları düzenler.
- Farklı ihtiyaçları olan öğrencilerin bulunduğu sınıflarda etkili bir yönetim sağlar.
- Öğrencinin eğitim sürecine katkı sağlayacak kurum içi ve dışı iş birliklerini bilir.
- Öğrencinin eğitim sürecine katkı sağlayacak kurum içi ve dışı iş birliklerini etkin bir şekilde yürütür.
- Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir.
- Öğrencilerin gelişim ve başarılarını değerlendirir.
- İşitme yetersizliği olan bireylerin ihtiyaçlarını bilir.
- İşitme yetersizliği olan bireylerin eğitimine yönelik uyarlamaları bilir.
- Görme yetersizliği olan bireylerin eğitim süreçlerini kavrar.
- Görme yetersizliği olan bireylerin eğitim süreçlerine dair gerekli düzenlemeleri yapar.
- Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitim ihtiyaçlarını bilir.
- Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitim ihtiyaçlarına uygun eğitim stratejileri geliştirir.
- Zihinsel yetersizliği olan bireylerin öğrenme süreçlerini desteklemek için uygun öğretim yöntemlerini kullanır.
- Özel yetenekli bireylerin ihtiyaçlarını bilir.
- Özel yetenekli bireylerin potansiyellerini ortaya çıkaracak eğitim ortamları sağlar.
- Bedensel yetersizliği olan bireyler için uygun öğrenme düzenlemeleri yapar.
- Bedensel yetersizliği olan bireylerin ihtiyaçlarına uygun düzenlemeler yapar.
- Öğrenme güçlüğü olan bireylerin eğitim süreçlerini bilir.
- Öğrenme güçlüğü olan bireylerin öğrenme süreçlerine destek sağlar.
- Dikkat eksikliği olan bireylerin ihtiyaçlarını bilir.
- Dikkat eksikliği olan öğrencilere yönelik öğretim stratejileri geliştirir.
- Süreğen hastalığı olan bireylerin eğitim süreçlerine yönelik bilgi sahibi olur.
- Süreğen hastalığı olan öğrencilerin öğrenme ihtiyaçlarını karşılar.
- İki kere farklı bireylerin eğitim ihtiyaçlarını bilir.
- İki kere farklı öğrenciler için uygun öğretim stratejileri uygular.
- Evde eğitim alan öğrencilerin eğitim süreçlerini bilir.
- Evde eğitim alan öğrencilere yönelik uygun düzenlemeler yapar.
- Hastanede eğitim alan öğrencilerin ihtiyaçlarını bilir.
- Hastanede eğitim alan öğrencilerin eğitim süreçlerine uygun destek sağlar.
Eğitime Kimler Katılmalı?
Bakanlığımıza bağlı okul/kurumlarda görev yapan tüm öğretmenler
BÜTEM Semineri
01. Yasal Dayanaklar Scorm
Bu ders etkileşimli öğeler içermektedir.
02. Tanılama ve Değerlendirme Süreci Scorm
Bu ders etkileşimli öğeler içermektedir.
03. Kaynaştırma/Bütünleştirme Yoluyla Eğitim Uygulamaları Scorm
Bu ders etkileşimli öğeler içermektedir.
04. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Scorm
Bu ders etkileşimli öğeler içermektedir.
05. Öğretimsel Düzenlemeler Scorm
Bu ders etkileşimli öğeler içermektedir.
Bu ders etkileşimli öğeler içermektedir.
Bu ders etkileşimli öğeler içermektedir.
08. Ölçme ve Değerlendirme Scorm
Bu ders etkileşimli öğeler içermektedir.
09.01. Özel Eğitim İhtiyacı Olan Birey / İşitme Yetersizliği Scorm
Bu ders etkileşimli öğeler içermektedir.
09.02. Özel Eğitim İhtiyacı Olan Birey / Görme Yetersizliği Scorm
Bu ders etkileşimli öğeler içermektedir.
09.03. Özel Eğitim İhtiyacı Olan Birey / Otizm Spektrum Bozukluğu Scorm
Bu ders etkileşimli öğeler içermektedir.
09.04. Özel Eğitim İhtiyacı Olan Birey / Zihinsel Yetersizlik Scorm
Bu ders etkileşimli öğeler içermektedir.
09.05. Özel Eğitim İhtiyacı Olan Birey / Özel Yetenek Scorm
Bu ders etkileşimli öğeler içermektedir.
09.06. Özel Eğitim İhtiyacı Olan Birey / Bedensel Yetersizlik Scorm
Bu ders etkileşimli öğeler içermektedir.
09.07. Özel Eğitim İhtiyacı Olan Birey / Öğrenme Güçlüğü Scorm
Bu ders etkileşimli öğeler içermektedir.
09.08. Özel Eğitim İhtiyacı Olan Birey / Dikkat Eksikliği Scorm
Bu ders etkileşimli öğeler içermektedir.
09.09. Özel Eğitim İhtiyacı Olan Birey / Süreğen Hastalık Scorm
Bu ders etkileşimli öğeler içermektedir.
09.10. Özel Eğitim İhtiyacı Olan Birey / İki Kere Farklı Scorm
Bu ders etkileşimli öğeler içermektedir.
10. Evde Eğitim Alanlar Scorm
Bu ders etkileşimli öğeler içermektedir.
11. Hastanede Eğitim Alanlar Scorm
Bu ders etkileşimli öğeler içermektedir.
12. Okul PDR Hizmetleri Kapsamında Özel Eğitim İhtiyacı Olan Öğrencilerin Sosyal Kabul ve Uyumu Scorm
Bu ders etkileşimli öğeler içermektedir.
13. Farklılaştırılmış Öğretim Scorm
Bu ders etkileşimli öğeler içermektedir.