Bu faaliyet; Bakanlığımıza bağlı okullarda görev yapan öğretmenlerin “Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Hazırlama” konusunda bilgi ve becerilerini artırmak amacıyla düzenlenmiştir.
Eğitim Hedefleri
Bu faaliyeti tamamlayan her katılımcı;
- Bireyselleştirilmiş Eğitim Programının önemini açıklar.
- Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı geliştirme biriminin görevlerini açıklar.
- Bireyselleştirilmiş Eğitim Programında yer alan ögeleri sıralar.
- Öğrencinin performansını alır.
- Öğrenciye yönelik uygun amaçlar belirler.
- Öğretimi planlar.
- Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı hazırlar.
- Ailenin Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı hazırlama sürecindeki rolünü tartışır.
- Okul yönetiminin Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı hazırlama sürecindeki rolünü tartışır.
- Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı izleme ve değerlendirmesini yapar.
- Zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin özelliklerini bilir
- Okul/sınıf ortamını zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda düzenler.
- Zihinsel yetersizliği olan öğrencilere yönelik Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı hazırlar.
- Otizmi olan öğrencilerin özelliklerini açıklar.
- Okul/sınıf ortamını otizmi olan öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda düzenler.
- Otizmi olan öğrencilere yönelik Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı hazırlar.
- Görme yetersizliği olan öğrencilerin özelliklerini açıklar.
- Okul/sınıf ortamını görme yetersizliği olan öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda düzenler.
- Görme yetersizliği olan öğrencilere yönelik Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı hazırlar.
- İşitme yetersizliği olan öğrencilerin özelliklerini açıklar.
- Okul/sınıf ortamını işitme yetersizliği olan öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda düzenler.
- İşitme yetersizliği olan öğrencilere yönelik BEP hazırlar.
- Bedensel yetersizliği olan öğrencilerin özelliklerini açıklar.
- Okul/sınıf ortamını bedensel yetersizliği olan öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda düzenler.
- Bedensel yetersizliği olan öğrencilere yönelik BEP hazırlar.
- Özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin özelliklerini açıklar.
- Okul/sınıf ortamını özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda düzenler.
- Özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilere yönelik BEP hazırlar.
- Dil ve konuşma bozukluğu olan öğrencilerin özelliklerini açıklar.
- Okul/sınıf ortamını dil ve konuşma bozukluğu olan öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda düzenler.
- Dil ve konuşma bozukluğu olan öğrencilere yönelik BEP hazırlar.
- Alanının eğitim ve öğretimi için gerekli olan becerileri sergiler.
- Öğretme ve öğrenme sürecinde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
- Etkili iletişim yöntem ve tekniklerini kullanmaya özen gösterir.
- Meslektaşlarıyla bilgi ve deneyim paylaşımına açıktır.
- Mesleki ve bireysel yönden kendisini geliştirmeye yönelik faaliyetlerde bulunur
Eğitime Kimler Katılmalı?
Bakanlığımıza bağlı okullarda görev yapan yönetici ve öğretmenler
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Hazırlama Semineri
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Hazırlamanın Temelleri-1 video
(8dk 10sn)
Bu ders bir video içeriğidir.
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Hazırlamanın Temelleri-2 video
(3dk 54sn)
Bu ders bir video içeriğidir.
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Hazırlamanın Temelleri-3 video
(14dk 0sn)
Bu ders bir video içeriğidir.
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Hazırlamanın Temelleri-4 video
(7dk 22sn)
Bu ders bir video içeriğidir.
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Hazırlamanın Temelleri-5 video
(5dk 23sn)
Bu ders bir video içeriğidir.
Bedensel Yetersizliği Olan Öğrenciler video
(19dk 26sn)
Bu ders bir video içeriğidir.
Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Öğrenciler video
(21dk 50sn)
Bu ders bir video içeriğidir.
Görme Yetersizliği Olan Öğrenciler video
(16dk 34sn)
Bu ders bir video içeriğidir.
İşitme Yetersizliği Olan Öğrenciler video
(18dk 27sn)
Bu ders bir video içeriğidir.
Otizmi Olan Öğrenciler video
(21dk 8sn)
Bu ders bir video içeriğidir.
Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler video
(18dk 10sn)
Bu ders bir video içeriğidir.
Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrenciler video
(25dk 25sn)
Bu ders bir video içeriğidir.