Bu faaliyet; Bakanlığımız okul/kurumlarında görev yapan öğretmenlerin “Arduino ile Yapay Zekâ” konusunda bilgi ve becerilerini artırmak amacıyla düzenlenmiştir.
Eğitim Hedefleri
Bu faaliyeti başarı ile tamamlayan her kursiyer;
- Arduino Klasik ailesindeki kart modellerini açıklar.
- Arduino Nano ailesindeki kart modellerinin ortak özelliklerini açıklar.
- Arduino MKR ailesindeki kart modellerinin ortak özelliklerini açıklar.
- Arduino Klasik, Arduino Nano ve Arduino MKR ailelerini ayırt eder.
- Arduino Uno ve Arduino Nano kart modellerinin özelliklerini açıklar.
- Görüntü işleme için gerekli olan Python kütüphanelerini projelere ekler.
- RGB LED devrede kullanır.
- DHT11 sensörünü devrede kullanır.
- DC motor, Servo motor ve Sensör Shield’i devrede kullanır.
- 16*2 LCD ekranı devrede kullanır.
- I2C modülü kullanarak 16x2 LCD ekran bağlantısını yapar.
- Yapılacak projelerin çalışması için gerekli olan Arduino devresini kurar.
- OpenCV ve MediaPipe kütüphanelerinin kullanım amacını açıklar.
- NumPy ve math kütüphanelerinin kullanım amacını açıklar.
- Kameraya gösterilen parmakların tanınması ve hareketlerin algılanması için yapay zekâ işlemlerini uygular.
- Fotoğraf içindeki insan yüzünün tanınmasını sağlamak için derin öğrenme kütüphanesini kullanır.
- Arduino Uno ve bilgisayar arasında seri port kullanarak bağlantı kurar.
- Arduino IDE’de setTimeout fonksiyonunun önemini açıklar.
- Mosfet ve dirençler yardımıyla devre kurar.
- Fotoğrafta bulunan canlıyı derin öğrenme kullanarak devrenin çalışmasını sağlar.
- Bulanık mantık kavramı hakkında bilgi sahibi olur.
- Bulanıklaştırma ve durulaştırma işlemleri hakkında bilgi sahibi olur.
- Bulanık mantık yapay zekâ algoritması yardımıyla verileri analiz eder.
- Alanının eğitim ve öğretimi için gerekli olan becerileri sergiler.
- Öğretme ve öğrenme sürecinde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
- Etkili iletişim yöntem ve tekniklerini kullanmaya özen gösterir.
- Meslektaşlarıyla bilgi ve deneyim paylaşımı yapar.
- Mesleki ve bireysel yönden kendisini geliştirmeye yönelik faaliyetlerde bulunur.
Eğitime Kimler Katılmalı?
Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlarda görev yapan yönetici ve öğretmenler
Arduino ile Yapay Zekâ Uygulamaları Kursu
Arduinoyu Tanıyalım Scorm
Bu ders etkileşimli öğeler içermektedir.
Yapay Zekâ ile Parmakla Sayma Uygulaması Scorm
Bu ders etkileşimli öğeler içermektedir.
Yapay Zekâ ile Işık Rengi Değiştirme Uygulaması Scorm
Bu ders etkileşimli öğeler içermektedir.
Yapay Zekâ ile Yaş Kontrolü Uygulaması Scorm
Bu ders etkileşimli öğeler içermektedir.
Yapay Zekâ ile Maske Kontrolü Uygulaması Scorm
Bu ders etkileşimli öğeler içermektedir.
Yapay Zekâ ile Pil Kontrolü Uygulaması Scorm
Bu ders etkileşimli öğeler içermektedir.
Yapay Zekâ ile Robot El Uygulaması Scorm
Bu ders etkileşimli öğeler içermektedir.
Yapay Zekâ ile Kedi Maması Otomatı Uygulaması Scorm
Bu ders etkileşimli öğeler içermektedir.
Yapay Zekâ ile Sera Kontrolü Uygulaması Scorm
Bu ders etkileşimli öğeler içermektedir.
SINAV
Diğer öğeler içermektedir.