Bu faaliyet; bakanlığımız okullarında/kurumlarında görev yapan öğretmenlere “Algoritmik Düşünme”yi bilgisayar kullanmadan öğretmeyi sağlayacak yöntem ve etkinliklerin uygulanması amacıyla düzenlenmiştir.
Eğitim Hedefleri
Bu faaliyeti başarı ile tamamlayan her kursiyer;
- Tarihsel süreçte algoritma kavramının gelişimini bilir ve bu tanımı açıklar.
- Algoritmik düşünme kavramının tanımını yapar.
- Algoritmik düşünmenin önemini, eğitim ortamını ve nasıl ölçüleceğini bilir.
- Algoritmaların üç temel özelliği olan sıralı olma, sonluluk ve netlik özelliklerini keşfeder.
- Aynı problemi çözmek için farklı algoritmaların yazılabileceğini fark eder.
- Bu algoritmalardan hangisinin daha verimli olduğuna karar verir.
- Bilgisayarlarda verilerin temsil edildiği ve işlendiği ikili sayı sistemini bilir.
- Bilgisayarlarda kullanılan karakter tablosunu kullanarak ismini ikilik sayı sisteminde yazabilir.
- İkilik sayı sistemini kullanarak anlamları şifrelemeyi açıklar.
- Bilgisayarda yapılan işlemler sonucunda elde edilen verilerin çeşitli özelliklerine göre organize edildiğini etkinlikler yoluyla uygulamalı olarak öğretmeyi bilir.
- Bilgisayarın verileri nasıl algıladığını çeşitli etkinlikler yoluyla öğretmeyi bilir.
- Değişken ve veri kavramlarını açıklamak, değişken kavramının veri kavramından farkını günlük hayattan örneklerle anlatmak için çeşitli örnekleri kullanır.
- Miktar, boy ve büyüklükle ilgili karşılaştırmalar ve bu nesne özelliklerini sayıya çevirip (ölçüp) karşılaştırma yapabilir.
- Algoritmalarda “koşul” mantığını kavrayarak EĞER ile karşılaştırma yapar ve çeşitli etkinlikler yoluyla öğretmeyi bilir.
- “Döngü” ve “Döngü neden kullanılır?” kavramlarını açıklar, döngü kavramının farkını günlük hayattan örneklerle anlatmak için çeşitli örnekleri kullanır.
- İç içe döngü yapısının nerelerde ve ne amaçla kullanıldığını açıklar.
- Gerçek yaşam temelli bir problem üzerinden iç içe döngülerin nasıl çalıştığının anlaşılması ve adımların yazılışı hakkında bilgi sahibi olur.
- Arama yaparken davranışlarının farkına varır.
- Sıralı veride aradıkları verilerin nasıl bulunacağını öğrenir.
- Sıralı olmayan veride aradıkları verilerin nasıl bulunacağını öğrenir.
- Günlük hayatta karşılaştığı sıralama örneklerini fark eder.
- Sıralama algoritması kavramını açıklar.
- Sıralama algoritmasının önemini bilir.
- Sıralama algoritması çeşitlerini tanır.
- Algoritmik düşünme etkinliklerinin nasıl hazırlanacağı ile ilgili gerekli bilgileri bilir.
- Öğrencilere günlük hayattan bir problem vererek bu problemin çözülmesine dair etkinlikler hazırlar.
- Algoritmik düşünme etkinlikleri hazırlamak için bilimsel problem çözme adımları kullanır.
Eğitime Kimler Katılmalı?
Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlarda görev yapan öğretmenler ve okul yöneticileri.
Algoritmik Düşünme Eğitimi Kursu
Algoritma Nedir? Neden Algoritma Öğretmeliyiz? Scorm
Bu ders etkileşimli öğeler içermektedir.
Sıralı ve Sonlu Adımlar Scorm
Bu ders etkileşimli öğeler içermektedir.
Bu ders etkileşimli öğeler içermektedir.
Bu ders etkileşimli öğeler içermektedir.
Bu ders etkileşimli öğeler içermektedir.
Bu ders etkileşimli öğeler içermektedir.
Karşılaştırma Yapıları Scorm
Bu ders etkileşimli öğeler içermektedir.
Bu ders etkileşimli öğeler içermektedir.
İç İçe Döngü Yapısı Scorm
Bu ders etkileşimli öğeler içermektedir.
Arama Algoritmaları Scorm
Bu ders etkileşimli öğeler içermektedir.
Sıralama Algoritmaları Scorm
Bu ders etkileşimli öğeler içermektedir.
Etkinlik Hazırlama Kılavuzu Scorm
Bu ders etkileşimli öğeler içermektedir.
SINAV
Diğer öğeler içermektedir.